Etykiety

anioł (15) aniołki (15) babeczki z nadzieniem (1) bałwanek (3) baranek (5) bibuła (2) bita śmietana (1) biżuteria z koralików (11) bombka (1) Boże Ciało (1) Boże Narodzenie (18) bransoletka (9) bransoletka shamballa (5) candy (8) cekiny (3) choinka (3) chustecznik (1) ciasta (6) coś dla siebie (1) czapka (2) decu (19) decupage (20) dekoracja (21) dzień babci (1) dzień chłopaka (2) dzień dziadka (1) dzwoneczek (1) elf (1) exploding-box (1) filc (4) fimo (2) flaga (1) forsycja (2) głosowanie (4) gwiazdki (2) haft krzyżykowy (2) haft wstążeczkowy (1) I komunia (3) jajka (8) jesień (3) jeż (1) jubileusz (1) juta (1) kanzashi (8) kapusta (1) karczochy (4) kartecznik (1) kartka (36) kartka schodkowa (2) kartka stojąca (2) kartka sztalugowa (1) kartka wiosenna (7) karton (6) kogut (2) kolczyki (4) konkurs (8) koraliki (12) koszyczek (7) kot (1) krepina (7) krok po kroku (6) krokusy (6) Kruche babeczki (1) kursy (9) kwiaty (27) kwiaty sztuczne (2) kwiaty z krepiny (7) kwiaty ze wstążki (11) liebster award (3) logo (1) lukier (1) makrama (10) masa budyniowa (1) masa czekoladowa (1) masa mleczna (1) masa solna (13) minionek (1) miś (2) modelina (2) motyl (6) mydełko (1) myszka (1) niespodzianka (11) niezbędnik (1) obrazki z ziaren (1) ocieplacz (2) ocieplacz męski (2) organizer (1) owieczka (3) ozdoby do włosów (2) papier (26) papierowa wiklina (2) para (1) pianka (2) pierniczki (2) pies (1) płyty CD (5) podaj dalej (1) podziękowania (4) pomoc (3) pomponiki (1) prezent (22) przebisniegi (1) przepisy (7) pudełko (6) puzzle (1) quilling (3) ramka (3) sernik (1) serwetka (1) shrek (1) słodkości (9) słoik (3) słonecznik (1) słonecznikowiec (1) stemple (3) stroik (10) szydełko (13) ślub (9) świeczki (2) świecznik (6) technika serwetkowa (18) tęcza (1) tort (1) trochę uśmiechu (3) tutorial (8) układanka (1) upcykling (21) walentynki (1) wielkanoc (16) wiosna (18) wstążka (10) Wszystkich Świętych (1) wydmuszki (1) wykreślanka (1) wymianka (12) wyróżnienie (4) wyzwanie (22) z ciepłymi lodami (1) zabawa (36) zajączki (1) zajęcia z dziećmi (10) zakładki (2) zaproszenie (4) zawieszki (6) zestaw kreatywny (3) życzenia (17)

niedziela, 14 grudnia 2014

Styropianowe bałwanki - zajęcia z przedszkolakami (4-latki)

Witajcie
Szczególnie serdecznie witam w gronie obserwatorów Marzenę Kaim z bloga Koraliki Maki - warto odwiedzić bloga Marzeny - piękne prace z koralików. :)

Dzisiaj chciałam Wam pokazać jakie bałwanki styropianowe robiłam w ostatni czwartek z grupą czterolatków.


Od listopadowych zajęć zastanawiałam się co i jak będę robić z 4-latkami, których sprawność manualna jest dość zróżnicowana i jeszcze ograniczona. Myślałam... myślałam... i wymyśliłam - BAŁWANKI. Wymyśliłam z czego i jak zrobić poszczególne elementy, przygotowałam wszystko (na grupę 27 dzieciaczków). Jak już pisałam wcześniej - przygotowanie takich zajęć (na niecałą godzinę) to kilkanaście godzin pracy własnej w domu. I gdy już przygotowałam sobie zdjęcia, żeby pokazać krok po kroku jak zrobić takiego cudaka, to w kiosku w łapki wpadł mi numer 4/2014 gazety Window Color (nie robię tu reklamy, tylko uczciwie podaję, gdzie znalazłam podobną zabawkę), a w niej bałwanek - prawie identyczny z moim. Poczułam się trochę zdołowana, ale uznałam, że i tak zamieszczę swój kurs, bo bałwanek nie jest identyczny i wykorzystałam część innych materiałów niż w gazetce. Może komuś bardziej spodoba się moja wersja.





Pozdrawiam serdecznie wszystkich. Kurs na bałwanka postaram się zamieścić jutro. Chyba, że uznacie, iż nie jest on potrzebny, bo można go znaleźć w gazecie.

17 komentarzy:

  1. Majeczko dzieci z Twoją pomocą zrobiły cudne zimowe bałwanki.Ileż to radości Cię spotyka podczas takich spotkań z gromadką dzieciaków to sama wiesz najlepiej.
    POzdrawiam cieplutko i życzę miłego wieczorku,pewnie też pracowitego jak u większości z nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak, wieczorek będzie pracowity, bo muszę Antosiowi skrzydełka anielskie na Jasełka przygotować, a wczoraj choróbsko tak mnie zmogło, że cały dzień leżałam plackiem. Miłego wieczorku :)

      Usuń
  2. Super bałwanki, a mina zadowolonego dzieciaka mówi sama za siebie, zadowolony z udanej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu. Muszę przyznać, że praca poszła im nad wyraz sprawnie :) A jaką radochę mieli, że wszystko się świeci, bo na koniec każdy bałwanek został zasprayowany brokatem ;-D

      Usuń
  3. Majeczko super te Bałwanki wyszły ale sie musiałas napracowac przy nich . Zdolne te Twoje dzieciaczki , ale nie dziwota przy takiej nauczycielce. Coś Ci jeszcze podpowiem, żeby bałwanki samy fajnie stały wystarczy na dole kuli obciąć mały kawałek tak o średnicy ok 2 cm . Spokow tedy bałwanka postawisz. Wyprktykowałam to jak robiłam jajce karczochowe. ścinałam na szerszym końcu tą zaokrloną część.
    Buziaczki i pewnie że chcę kursik na bałwanka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Anuś za podpowiedź. Myślałam o tym, ale jakoś nie miałam głowy do krojenia styropianu. Zawsze mam wrażenie, że rozsypie mi się :D po domu i będę mieć zimę na całego :D Ale na pewno wykorzystam to przy kolejnej okazji :)

      Usuń
  4. Śliczne bałwanki. Tym bardziej, że zapewne nie jest łatwo "ogarnąć" tak dużą grupę czterolatków. Gratuluję kreatywności, a co do kursiku to ja bardzo proszę :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oj! Ogarnąć czterolatki to tak jakby próbować zacisnąć piasek w pięści - trzeba sposobem :D

      Usuń
  5. Śliczne bałwanki, a kursik oczywiście zamieść na blogu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurs gazetowy, to kurs gazetowy, a Twoje bałwanki są Twoje i takie urocze :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za każde miłe słowo, które tu napiszesz...